måndag 30 juli 2012

Sjörödsminnen: galenskaper

Jag tillhör väl inte direkt veteranerna här på Sjöröd, men jag har varit här ganska mycket ändån. Jorden Runt 2005, Join in Jiingi 2007, Kårläger med Brösarps Scoutkår 2008, Pirat 2009 (som jag var med och arrangerade), LOTS 2010 och nu LOTS 2012.

Och även om jag inte tillhör veteranerna som är här varje år så finns det massor med fina minnen förknippade med denna platsen....

I slutet av Pirat 09 smög jag, Katta och Mange runt i bara strumplästen på lägerområdet för att slutligen stoppa in en påse med stinkande sopor i seniorernas vindskydd. Jag hade vita strumpor med kor på som aldrig blev sig lika och jag tappade min mobil. Lyckligtvis blev den återfunnen. (Det enda bildbevis på att detta skett är en bild på mina föredetta vita strumpor, men den hittar jag inte.)

Innan dess hann vi också med att...

...hänga upp Manges handduk i lärken på funkis-ängen en tidig morgon innan någon vaknat. Den hängde där, väl synligt, i flera dagar utan att han såg den. Vi hade oehört roligt åt hans försök att hitta den ^^



...gömma sex liter coca cola. Tyvärr fattade ägarna till colan att det var vi som stulit dem och återfann dem ganska snart. Dock inte i vårt tält.

...äta solfruktsyoghurt som stått framme i typ fem dagar. Eller Katta gjorde i alla fall. Oklart hur hon mådde efter det.

...ändra skylten på Hackes husvagn med eltejp... Medans Hacke låg och sov inne i den. Farligt.
Det står i vanliga fall Haskel.

Jag vet inte om det var under Pirat eller om det var året efter, men vi försökte hänga upp Hackes sittdyna i sisalgarn emellan träden på funkisängen. Tyvärr vaknade Hacke och kom ut innan vi hann få upp den i träden. Han hajade dock inte att vi höll på med något fuffens, morgontrött som han brukar vara ^^ Jag tror Lotta tog på sig det, fast nu har jag nog avslöjat oss!

En annan gång hoppade Katta studsmatta med en tomat i munnen, samtidigt som jag försökte fotografera mellan skrattattackerna.


Och en annan gång åt Katta en snusklubba som myrorna krypit in under pappret på

Det ser ju nästan ut som om jag inte är med på tokigheterna, men det är ju för att jag alltid står bakom kameran! ^^

En mängd andra knasigheter har ju hänt här, men nu är bilderna slut och jag ska strax börja laga LOTS:arnas kvällsmat.


Foto: Johanna Mårtensson | www.johannasfotografier.se 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar