Här är saxat från Sjöröds dåvarande blogg Bagarboden:
"Baka 600 mums mums, ja varför inte? Ber lägerchefen om ätartävling med mums mums så är det bara att sätta igång.
För
första gången lyckades vi fylla den stora degblandaren. Det krävdes
bara 30 äggvitor, 13,5 liter socker, 2,2 liter florsocker, 7 dl gelatin,
tio liter vatten och ungefär 2 kg blockchoklad.
Det
största felet var att vi inte hade rån nog för att göra slut på all
smet. Närhälften av all smet var utspritsad så uppfann snabbt och lätt
mums mums-tårtan. Vi lyckades till slut använda ungefär två tredjedelar
av allt vi gjort. Chokladen tog slut efter några plåtar, så nu är kylen
full av vita och bruna gräddbullar. Frysen svämmar över av rester."
Ulf leker degblandare. Eller isbjörn. Eller var det degblandaren som var en isbjörn. Jag minns inte.
Nu är det dags för själva tävlingen, där 6 st. Mums mums
skulle ätas upp på så kort tid som möjligt.
Gabbe och Mange är taggade :-)
Vann gjorde Sebastian på imponerande 47 sekunder,
följt av lägerchefen Hacke på 1.03 och Ulf på 1.22.
Foto: Johanna Mårtensson | www.johannasfotografier.se
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar