måndag 30 juli 2012

Sjörödsminnen: Pirat 09

2009 hade Österlenkretsen läger på Sjöröd och jag var med och arrangerade detta eminenta evenemang. Jag och min goda kamrat Katarina hade hand om pr/info avdelningen och jag måste få säga att vi skötte det grymt bra trots att vi hade noll erfarenhet av sådant arbete.
Riktigt skoj hade vi och många bus stod på agendan den veckan, fast de kommer i ett annat inlägg.

Innan lägret skötte vi alla anmälningar, eventuella allergier, lägerbreven, tröjor, märken ect ect.

Vi startade en blogg innan lägret som vi uppdaterade lite och den finns faktiskt kvar!  www.pirat09.blogspot.com 

 Här vart det sortering av lägertröjorna på gång

Vi gjorde fyra fin-fina flaggor med dödskallar på, vi badade 
dem i kaffe och te för att få dem att se gamla ut.


Vår packning var ganska stor :-P

 Papegojorna (vice lägerchefer) Mange och Gabbe
 



Invigning



Katta förlorade denna svärdfight mot en grabb från Simrishamn.


Lägerbål för miniorerna (ja, det hette fortfarande miniorer då)

Våra tre cafépinglor

 Denna faschinerande dam såg vi när vi var i Vik och besökte patrullscouterna på deras hajk

 Patrullhajk i Vik

 Papegojmys ombord på Sarpen

 På stora lägerbålet fick vi besök av denna trevliga dam

På marknadsdagen fick vi besök av en äkta spanjor ;-)

 Såhär såg våra lägertröjor ut, dom är designade av mig, visst är de helt fantastiskt snygga?



Det stora sjöslaget
 
 

I skattkistan fanns en fin flagga!

Vid avslutningslägerbålet fyrade vi av en kanon

Panorama över lägerområdet

 Hela besättningen (LÄKO)

 En vecka efter lägret var vi med i Österlenmagasinet, riktigt bra artikel!
Fler bilder orkar jag inte ladda upp

Alla bilder är © Johanna Mårtensson | www.johannasfotografier.se 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar